perjantai 2. joulukuuta 2011

Postia pukille

Hei sinä punainen setä!

Minä olen Teri, erittäin kiltti koira. Tänä vuonna olen useimmiten kuunnellut mitä asiaa ihmisillä on minulle. Se etten aivan joka kerta ole kuunnellut johtuu siitä, että minulla on ollut jotain muuta hurjan tärkeää tekemistä, kuten ihanien tuoksujen nuuskuttelua. Koska olen ollut niin kiltti, haluaisin esittää muutaman toivomuksen.

Olen kuullut että sinä lennät porojen kanssa halki taivaan. Minäkin haluaisin osata lentää, ihan matalalla ja vain lyhyitä matkoja. Jos osaisin lentää, voisin liidellä pöydältä toiselle herkkuja syömään. Voisitko siis lähettää minulle hieman porojen lentotaikaa? Äitini väittää, ettei se muka olisi mahdollista. Jos asia todellakin on näin, tekisin varatoivomuksen. Lentotaian ollessa mahdoton toivoisin samanlaista kuonoa kuin ystävilläni Bondilla ja Raisalla. Sellaisella nenällä pääsisi hurjan helposti ja omatoimisesti ottamaan herkkuja pöydän kulmalta, niin etteivät muut joutuisi asian takia vaivautumaan.

Lisäksi toivoisin omaa alustaa mummon luo. Äiti usein unohtaa ottaa alustani mukaan ja joudun syömään possunkorvat ja luut kovalla lattialla, enkä oikein tiedä mihin kohti kävisin. Mummoni ei myöskään vaikuta kovin iloiselta, kun yritän tehdä petiä hänen tyynyihinsä.

Viimeiseksi toivoisin että voisit tuoda minulle osan niistä pikkuleivistä. joita kaukaisen maan asukkaat sinulle jättävät. Minun äitini kun ei minulle solerisia pikkuleipiä ostele, mutta auttaisin sinua mielelläni.

Kinkun tuoksuista joulua odottaen,
nälkäinen Teri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti