perjantai 4. toukokuuta 2012

Häkkyröitä ja keppejä

Teri tässä hei!
Tulin kertomaan teille kuinka kävin ennen pimeää aikaa (eilen) aivan erikoisissa harjoituksissa. Emäntä laittoi päälleen sellaiset kapistukset, joista jo päättelin että jotain kivaa on luvassa. Käytiin hieman kävelemässä ja sitten mentiinkin aivan outoon paikkaan. Siellä paikassa oli myös muita koiria ja ihmisiä.
Emäntä laittoi minut kiinni ja lähti kantamaan puu häkkyröitä, minä vähän ihmettelin että mistä kummasta on kyse. Kun ihmiset olivat aikansa häkkyröitä kuljetelleet ja jutelleet päästiin me koirat hommiin.
Veimme herkku kipon kahden puu häkkyrän ja kepin taakse. Olen minä ennenkin tällaisia häkkyröitä nähnyt, mutta niissä on keppi ollut ylempänä, nyt se pötkötti maassa. Emäntä lähetti minut hakemaan herkkua aina uudelleen ja uudelleen. Kun olin hakenut herkun menin emännän luo, joka antoi minulle lisää herkkua!
Välillä jouduin olemaan väärällä puolella ja ihmettelin sitä kovasti, etten saanutkaan koko ajan olla vasemman jalan vieressä. Kun olin hetken käynyt herkkua hakemassa jätettiin minut istumaan häkkyröitten toiselle puolelle ja emäntä meni herkun luo. Onneksi sain kuitenkin luvan käydä hakemassa herkkua sittenkin. Sitten menin herkun luo vielä niin että emäntä kulkikin vierelläni.
Häkkyröitten jälkeen pääsin menemään putkeen. Toisessa päässä joku täti piti herkku rasiaani ja minä juoksin lujaa putken läpi hakemaan herkkua. Kerran herkuttomaan päähän mennessä minä hyppäsin putki hökötyksen päälle ja siitä sitten toiselle puolelle, emäntä sanoi ettei se ollut sellainen kiipeily juttu. Kummallista, sillä minusta se sopi aivan hyvin siihenkin. Menin vielä monta kertaa putken läpi ja herkku rasia täti kehui minua luonnonlahjakkuudeksi! Olisipa se tiennyt että teen melkein mitä vaan herkun eteen ;D
Lopuksi minä juoksin vielä monta kertaa keppi rivien välistä hakemaan herkkua. Kerran epähuomiossa poistuin rivien välistä enkä saanutkaan herkkua! Korjasin kuitenkin tilanteen itse seuraavalla kerralla, kun herkku rasiaa pidellyt täti piti sitä hieman liian matalalla. Niinpä sain monta herkkua kerralla!

Kävin pari valoisaa-aikaa(päivää) sitten myös mökkeilemässä. Emäntä otti siellä minusta kuvia ja tässä ne nyt on. Kuvat siis kertokoon mitä kaikkea reissun aikana tapahtui.

Nyt lähden katselemaan päiväunia, toivottavasti pääsen taas pian kertomaan oikean näkökulman asioihin.

Emäntä laittoi tötteröitten keskelle herkun jonka minä sitten kävin hakemassa.
Mökki maastosta löytyi aivan ihania hajuja
Ojassa oli hyvä käydä virkistäytymässä
Miten tämän traktorin saa käyntiin?
Tämä vaihe oli hieman jännittävä, kun vipuja oli niin paljon etten tiennyt mistä vääntää
Piti ihan istua mietimään seuraavaa vaihetta
Lopulta päätin ottaa ohjat omiin tassuihini
Ehdin minä hetken istahtaa katon harjallakin ja haistella tuulen tuoksuja
Päivän touhujen jälkeen ei tarvinnut paljon lampaita laskea

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti